エマ・ワトソン死亡のニュース

2009.07.24

ハリーポッターに出演している女優、エマ・ワトソンの
死亡のニュースがあちこちで流れていました。

Emma Watson Involved in Fatal Car Accident

Los Angeles, CA- Millions are in shock after Emma Watson died overnight in a car crash. The 19 year-old actress, most famous for her roles in the Harry Potter films, was killed while being driven back to hotel after a screening of her latest movie, Harry Potter and the Half-Blood Prince, when a car collided with her vehicle. Watson is reported to have died at the scene. Her relatives have so far refused to comment, only quoting that they are ‘too distraught’ to speak with the media.
Police are questioning witnesses about two men who reportedly fled the scene following the crash. The two men are said to be in their early twenties, one caucasian and the other hispanic. Anyone with information is urged to contact the authorities immediately.
(smallformfactors09.07.24)

エマ・ワトソンが最悪の交通事故

ロサンゼルス(カリフォルニア) エマ・ワトソンが夜中の交通事故で亡くなって、数百万人がショックを受けています。ハリーポッターで有名な19歳の女優は、最新作「ハリーポッターと謎のプリンス」に出演、事故はホテルに帰る車に乗っていた時のことでした。彼女は現場で亡くなっています。彼女の親族は取り乱しているということで、コメントを拒否しています。
 警察は現場から立ち去った2人の男性に関して目撃者に質問しています。それによると、男性は20代前半で1人は中東系(コーカサス人)、もう一人はヒスパニック系だったとのこと。情報をもっている人はすぐに当局にコンタクトをとってください。
(拙訳)

 
 
結局この記事はデマだったようで、
先ほど確認したところ元サイトの記事は削除されてました。
 
 
今回、情報はTwitterを通して全世界に広がったわけですが
そのスピードたるやものすごいものがあり、
こんな時代になったんだと実感されられる出来事でした。
 
またデマと分かったとたん、
今度はフィッシングサイトへの誘導だとか
ウィルスがばらまかれて見た人のPCは汚染されたと
これまたデマが流れる始末。
 
 
悪意によって始まった情報の上にさらに悪意が乗っかって
ネットの海を縦横無尽に支配して行く様は
ある意味圧巻でした。
 
 
ScreenCraveによると

We are now positive this is a hoax, we’ve spoken to Emma’s publicist who in no uncertain terms clarified she is alive and kicking.
(screencrave09.07.24)

私たちはエマの広報担当と話をして、エマが元気でピンピンしていることを知り、これが悪ふざけであると確信しています。
(拙訳)

とのことで、ほっと一息ですね。

関連してるかもしれない記事

Pocket